مصالح تشکیل دهنده ملات تزریق
خانه ی دانلود عمران
دانلود انواع فایل های عمرانی
جهت تهیه ملات تزر یق معمولا از سیمان وآب استفاده می شود البته مخلو ط هایی حاوی بنتونیت (که برای کاهش ته نشینی ذرات سیمان درملات تزریق استفاده می شود )نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مواقعیکه خورند ملات تزریق بالا بوده وهدف پرکردن حفره های بزرگ می باشد ماسه نیز به ملات تزریق افزوده می شود .که در این ملات  ماسه به عنوان یک ماده پر کننده بوده  و صرفاْجهت کاهش هزینه ها می باشد.

اما نکته قابل توجه این مطلب می باشد که جهت تزریق خاک های ریز دانه -توده سنگ بادرزهای بسته و بازشدگی های بسیار ریزمی بایست از ملات آب و سیمان استفاده کرد وضمناًباید توجه کرد هرچه سیمان مصرفی دانه ریز تر باشد عملیات تزریق بهتر انجام می شود چرا که قدرت نفوذ ملات تزریق افزایش می یابد .

سیمان دانه ریز با بلین 3400cm2/gبسیار مناسب می باشد.ولی معمولاًبعلت گرانی ممکن است در تهیه آن با محدودیت مواجه شویم(سیمان با بلین بلاتر نیز وجود دارد)در هر صورت جهت تزریق درزهای باریک نباید ازسیمانی که بلین آن از ۲۷۰۰کمتر می باشد استفاده گردد.

در عملیات تزریق سازه های زیر زمینی از آنجاییکه احتمال تماس ملات تزریق با آب های زیر زمینی زیاد می باشد استفاده از سیمان تیپ دو که ضد سولفات متوسط وهمچنین ضد کلر است بیشتر است.

در صورتیکه از سیمان فله در عملیات تزریق استفاده شود  می بایست هنگام استفاده حتماْشرایط نگهداری سیمان بخوبی رعایت گردد.بنابراین اگر از سیلوهای نگهداری سیمان استفاده نشود  می توان از پلاستیک جهت جلوگیری از رسیدن رطوبت به آن استفاده گردد.

قبل از شروع عملیات تزریق می بایست آزمایشات مربوط به سیمان مثل زمان شروع و خاتمه گیرش(بااستفاه از دستگاه ویکات) وهمچنین مقاومت فشاری ۳و۷و۲۸روزه انجام شودونتایج بدست آمده بعنوان مستندات لازم در عملیات تزریق  همراه سایر آزمایشاتی که باید در فرآیندعملیات تزریق انجام داد نگهداری گردند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad soltany
آخرین مطالب